Om oss

PEAK INSURANCE BROKERS

Vi hjälper dig med företagets och familjens ekonomi. Vi arbetar dels med försäkringslösningar där du är fri att välja det mesta på marknaden. Vi kan även fungera som personlig affärscoach och driva på mot nya mål. Hos oss möter du erfarna civilekonomer med fokus på långsiktiga kundrelationer. Inga höga hästar, klara besked. Välkommen!


TILLSTÅND

Peak Insurance Brokers AB (org. nr.556301-8299) har tillstånd från finansinspektionen att bedriva följande verksamhet:

  • Livförsäkring
  • Tilläggsförsäkring till livförsäkring
  • Giftermålsförsäkring
  • Födelseförsäkring
  • Försäkring anknuten till värdepappersfonder
  • Lång olycksfall- och sjukförsäkring

REKLAMATION

På Peak Insurance Brokers AB är du som kund viktigast och vi strävar alltid efter att du skall känna dig nöjd med oss. Skulle du trots detta vara missnöjd med något finner du vägledning till att lämna en reklamation nedan.

Är du missnöjd med något vill vi gärna att du framför dina synpunkter till oss. Ofta kan det handla om ett missförstånd eller att fakta saknas. Det enklaste sättet att få rättelse är vanligen att vända sig direkt till sin kundansvarige för att reda ut vad som skett.

I det fall du ändå inte blir nöjd skriver du till Peak Insurance Brokers AB:s klagomålsansvarige:

Jesper Dahlöf

FCG Risk & Complience AB 559005-7773

Östermalmstorg 1

114 42 Stockholm

Beskriv vad som du anser har blivit fel och vem som handlagt ärendet tidigare. Därefter kommer du få en skriftlig bekräftelse på att ärendet mottagits samt, i förekommande fall, frågor att besvara om detta behövs för att kunna utreda ärendet. Efter utredning erhåller du ett skriftligt svar.

För att få din sak prövad kan du vända dig till:

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174, 101 23 Stockholm

Tel. 08 – 508 860 00

Ytterligare information finns på www.arn.se

Information lämnas också hos Konsumenternas Försäkringsbyrå, Box 24215, 104 51 Stockholm, se vidare www.konsumenternasforsakringbyra.se samt hos Konsumenternas Bank och Finansbyrå, Box 24233, 104 51 Stockholm, tel. 08 – 24 30 85, se vidare www.konsumentbankbyrån.se.

Du kan också väcka talan vid allmän domstol eller vända dig till konsumentvägledningen i din kommun.


ÖVRIG INFORMATION